Stichting Vrienden van het Sint Maartenhuis

Stichting Vrienden van het Sint Maartenhuis - Hospice Sint Maartenhuis Winschoten

Het hospice Sint Maartenhuis is een particulier initiatief. De verblijfskosten ervan worden niet gefinancierd door een standaard ziektekostenverzekering of door de AWBZ. Het Sint Maartenhuis ontvangt een subsidie voor vrijwillige palliatieve zorg van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Het totaal hiervoor beschikbare bedrag wordt over een groeiend aantal instellingen verdeeld. Voor de toekomst is er dus een onzekere factor voor de financiering van de activiteiten van het hospice. Hierdoor is het deels afhankelijk van giften en donaties.

De Stichting Vrienden van het Sint Maartenhuis is opgericht ter financiële ondersteuning van het hospice, en heeft KVK-nummer 02095204. De stichting heeft als doel:

• Het onderhouden van contacten met overheden en lokale relevante organisaties en personen;
  • Het geven van voorlichting omtrent doel en werkwijze van de stichting;
  • Het verwerven van fondsen om Sint Maartenhuis Winschoten een blijvende plaats te geven in de keten van gezondheidszorg.

Doneren aan Stichting Vrienden van het Sint Maartenhuis

Wilt u een donatie doen ter ondersteuning van het hospice? Wij zijn u zeer erkentelijk voor uw donatie.
Dankzij de ANBI-toelating zijn giften fiscaal aftrekbaar voor de inkomstenbelasting of de vennootschapsbelasting.

Stichting Vrienden van het Sint Maartenhuis te Winschoten
Bankrekeningnummer IBAN NL66 RABO 0126 2993 66
RSIN-nummer 816648128

Hier vindt u meer informatie over de stichting haar inkomsten, vergoedingen en vermogen. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.