Actieperiode van K6 Tegen Kanker voor Hospice Sint Maartenhuis officieel afgesloten

Geschreven door:
, 10 oktober 2020

Bron: Westerwolde Actueel

BELLINGWOLDE, WINSCHOTEN – Vanavond werd de actieperiode van K6 Tegen Kanker voor Hospice Sint Maartenhuis in Winschoten officieel afgesloten.

In De Meet te Bellingwolde werd vanavond tijdens een besloten bijeenkomst van K6 Tegen Kanker de actieperiode om geld in te zamelen voor Hospice Sint Maartenhuis in Winschoten officieel afgesloten. Deze actieperiode duurde van november 2019 tot en met augustus 2020. Er werden tal van activiteiten georganiseerd zoals: ATB tochten, Spinningmarathon, Benefietconcert etc. Daarnaast waren er donaties en zetten andere mensen zich ook in voor K6. Dit alles bracht het mooie bedrag van 11.000 euro bijeen.

Van dit geld schafte K6 allerlei spullen aan die het verblijf van de gasten van het Hospice en het werk van de vrijwilligers veraangenamen. Bart Kruizinga, voorzitter van K6: “Het is hartverwarmend om te zien hoeveel mensen bij onze stichting betrokken zijn. Niet alleen wij als bestuur, maar al die vrijwilligers, deelnemers aan evenementen, mensen die zich op een andere manier liëren aan onze stichting. Het is geweldig. In alle jaren die we nu actief zijn voor meerdere goede doelen, hebben we al meer dan € 60.000 bijeengebracht. Overweldigend! Ook voor het Hospice, als je dan ziet wat je kunt bewerkstelligen met elkaar. Dat is gewoon fantastisch!”

Vanavond werd de actie afgesloten. Namens het Hospice bedankte Trijnko Pelgrim K6 voor de inzet. Hij vertelde dat het bestuur en de vrijwilligers van het Hospice elke keer weer opkeken met wat K6 kwam aanbieden. En, het komt allemaal meer dan goed terecht.

Donaties:

Luxe koffiemachine, Laptop, Twee sta – op stoelen, Hele pand nieuwe vitrages en overgordijnen, Rolstoel,Verplaatsbare draaischijf

Twee leestafels, Rookschort, Tilriem.

K6 Tegen Kanker gaat door met hun acties, al liggen ze momenteel door de coronacrisis stil. Wat het volgend doel is, is nog niet bekend.

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Nieuws.